Økonomikonsulent søges til spændende team i Borgmesterforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et fagligt kompetent team, hvor nysgerrighed er en værdi, og hvor der er fleksible rammer for arbejdet? Rammer, der skal være med til at skabe de bedste vilkår for løsningen af kerneopgaven og medarbejdernes trivsel på en arbejdsplads, der også værdsætter det sociale og sætter pris på en uformel tone. Så har vi måske jobbet til dig.

Om jobbet
Du bliver en del af et team med dygtige konsulenter, som besidder stor faglig ekspertise, og du vil derfor opleve rig mulighed for sparring og fælles udviklingsdrøftelser og -tiltag.

Dine primære opgaver er bl.a.

  • budgetopfølgninger indenfor Borgmesterforvaltningens område
  • sagsfremstillinger til det politiske udvalg
  • budgetarbejde bl.a. i form af pris- og lønregulering for hele kommunen
  • kontoplan
  • konsulentbistand til de budgetansvarlige
  • økonomiske analyser
  • controlling
Du vil sammen med teamet være en del af den digitale udvikling på økonomiområdet. Vi forventer, at du hele tiden har fokus på at være på forkant med udviklingen, og at du ikke holder dig tilbage i forhold til at foreslå konkrete forbedringer eller ændringer i indhold og processer.

Om dig 
Vi forventer, at du kan nikke genkendende til flere af følgende karakteristika:
  • Du har en relevant uddannelse såsom cand.oecon., cand.merc., eller anden relevant økonomiuddannelse, som fx administrativt uddannet med betydelig erfaring inden for økonomistyring
  • Det er en fordel hvis du har erfaring fra en økonomifunktion i en politisk styret organisation
  • Du har erfaring med økonomistyring, eller en lyst og interesse for at arbejde med området
  • Du har stærke Excel kompetencer og gerne erfaring med økonomisystemet ØS Indsigt eller tilsvarende ERP-system eller lyst til at blive skarp på det
  • Du er engageret, nysgerrig og har blik for at optimere arbejdsgange
  • Du arbejder struktureret, effektivt og selvstændigt, men evner at samarbejde omkring opgaverne i hele teamet
  • Du har lyst til at bidrage til teamet – både fagligt men også socialt
Om os
Stillingen er forankret i kontoret Regnskab & Økonomistyring under staben Digitalisering & Økonomi i Borgmesterforvaltningen på Odense Rådhus. 

I kontoret er vi 46 medarbejdere, hvor vi primært sidder i åbne kontormiljøer, der gør det let at være i dialog om opgaverne. Vi værdsætter et godt samarbejde, en uformel omgangstone, gensidig sparring og bidrag til en fælles, fleksibel opgaveløsning, når tingene til tider går hurtigt.

Du vil blive en del af teamet Økonomistyring & Forretningsdata, hvor vi er 7 medarbejdere. Teamets kerneopgave er den generelle økonomistyring i Borgmesterforvaltningen, herunder økonomiopfølgning, budget, regnskab samt controlling. Vi varetager også opgaver på tværs af Odense Kommune såsom årsafslutning, risikostyring, moms og energiafgifter, drift og udvikling af fælles økonomisystem og andre fælles systemer på økonomiområdet, revision samt pris- og lønregulering af budgettet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi ønsker stillingen besat pr. 1. august 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Pilely via mail kp@odense.dk eller på 21 39 33 13.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er tirsdag den 18.  juni 2024.

1. samtalerunde afholdes torsdag den 20. juni 2024, og en eventuel 2. samtalerunde vil blive afholdt mandag den 24. juni 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063167

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet