BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for løn- og personaleadministration, budget- og økonomistyring - og alt derimellem, og kan du omsætte og oversætte, så kompleksiteten reduceres? Vil du være en del af en arbejdsplads med mange spændende og alsidige opgaver? Er du serviceminded og kan have mange bolde i luften på én gang? Kan du kommunikere og samarbejde med mange forskellige mennesker i hverdagen? Har du et godt humør, en positiv livsindstilling og en god arbejdsmoral? Hvis du kan svare ja til ovenstående, så er det nok lige dig, vi mangler!
Stillingen er 37 timer ugentlig med tiltrædelse den 1. oktober 2023 – eller snarest muligt.
Lidt om os
Centrum Syd er en institution, der består af 9 børnehuse – 7 kommunale samt 2 selvejende børnehuse.
Vi er et kontorfællesskab med to andre børneinstitutioner – Munkebjerg og Kragsbjerg. Samlet er vi 3 institutionsledere samt 2 sekretærer.
Børneinstitution Kragsbjerg har tilknyttet 4 børnehuse og en udflyttergruppe og Børneinstitution Munkebjerg har tilknyttet 7 børnehuse. Hver børneinstitution har en institutionsleder, og hvert børnehus har en daglig pædagogisk leder. Den administrative medarbejder er ansat af og refererer til institutionslederen i Centrum Syd.
På kontoret har vi en god og varm atmosfære med en uformel, men ordentlig tone. Vi værdsætter vores indbyrdes relationer og respekterer hinandens kompetenceområder.
Om jobbet
Som vores nye administrative medarbejder skal du primært varetage opgaver omkring personaleadministration og budget-/økonomistyring i samarbejde med institutionslederen og de daglige ledere. Der er også andre administrative opgaver, som er forbundet med førnævnte.
Som administrativ medarbejder træder du ind i en verden, hvor opgaverne er mangfoldige, og du skal dagligt betjene 9 børnehuse. Det kræver evnen til at kunne holde fokus og have mange bolde i luften på én gang.
Det er derfor vigtigt, at du har lyst og evner til at løse de mange forskellige opgaver, og ikke har et ønske om kun at være specialiseret i f.eks. økonomi eller personale. Du skal have et udpræget servicegen og kunne lide at arbejde sammen med mange forskellige mennesker, som skal behandles forskelligt.
Der er et naturligt samarbejde med relevante afdelinger i forvaltningen, og du bliver også en del af netværket for de administrative medarbejdere, der arbejder for andre børneinstitutioner.
Et udpluk af dine opgaver er:
Personaleadministration:
- Herunder ansættelser og fratrædelser, udarbejdelse af ansættelsesbreve incl. lønindplacering, lønbehandling, fravær, indberetning af arbejdssedler, ferieindberetning og opfølgning, barsler, orlov m.v.
- Holde dig opdateret på overenskomster, forhåndsaftaler, lovgivning m.v. og være sparringspartner på det personaleadministrative område – for institutionsleder og daglige ledere.
- Herunder bl.a. kontering af fakturaer i ØS Indsigt, kontantudlæg, opfølgning/indhentning af refusioner, udtræk af økonomirapporter.
- Budget- og regnskabsforståelse, budgetopfølgning.
- Forstå og fremlægge budget/regnskab.
- Brugeroprettelser-/sletning/-ændring til IT-systemer og telefoni.
- Bestille øvrigt standard IT-udstyr.
- Opdatere AMMO (E-tlf.bog, IT-adgange).
- Tæt samarbejde med de daglige ledere – og institutionslederne.
- Tilrette hjemmesider.
- Almindeligt forekommende og afvekslende administrative opgaver.
Dine faglige kvalifikationer:
- Du har flair for tal og kan selvstændigt udarbejde forskellige beregninger, som institutionslederne har brug for.
- Du er serviceminded, venlig, rummelig og indstillet på at hjælpe og sparre med de daglige ledere, bl.a. i forbindelse med hjælp til forståelse af overenskomster og forhåndsaftaler, økonomi, brug af IT/programmer eller andet relevant.
- Du er god til at skabe overblik og planlægge egen opgaveløsning, så frister overholdes.
- Du har gode og tydelige samarbejds- og kommunikationsevner.
- Du er kontoruddannet, evt. taget eller påbegyndt Kommunomuddannelsen.
- Du er indstillet på, at kerneopgaven i dette job er børnene - og administrationens (din) fornemste opgave er at understøtte organisationen, således ledere og medarbejdere i børnehusene kan koncentrere sig om arbejdet med børnene.
- Silkeborg Data.
- SBSYS – P-Sag.
- ØS Indsigt.
- Office-pakken – særligt WORD og EXCEL.
- Og være indstillet på at lære at bruge nye systemer, programmer og databaser.
Du har et godt humør og en positiv livsindstilling, er serviceminded og formår at kommunikere og samarbejde med mange forskellige mennesker i organisationen. Du har en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet og motiveres af skarpe deadlines. Du er god til at bevare overblikket i pressede situationer og med mange forskellige opgaver.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads med spændende, alsidige og udfordrende arbejdsopgaver. Vi synes, at det skal være rart at gå på arbejde, og sætter derfor trivsel og godt humør højt. En anden kollega, som betjener institutionerne Munkebjerg og Kragsbjerg.
Vil du vide mere?
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte institutionsleder for Børneinstitution Centrum Syd, Erik Lundholm på elun@odense.dk eller på 51 77 73 83.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag, den 24. september 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag, den 27. september 2023, i løbet af dagtimerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Stærmosegårdsvej 53, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=c305eb06-2a9f-480c-8146-8fa34be60f22
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907351