Kan du skabe motiverende rammer og trivsel for vores forskningsstøttespecialister? Kan du medvirke til, at forskningsstøtteorganisationen leverer på institutternes strategier og vores ambitioner om øget hjemtag? Kan du arbejde tæt sammen med ledelsen på alle niveauer og SDUs forskningsstøtteorganisation?
Så er du måske vores nye leder af Forskningsstøtteenheden på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet (SAMF).
Forskningsstøtteenheden består af 8 kolleger, som arbejder målrettet med at understøtte forskere, centre, miljøer og institutter i at hjemtage midler, primært i pre-award-fasen. Afdelingen rådgiver på grundlag af en systematisk og professionel praksis. Vi har høje ambitioner for vores eksterne virksomhed på SDU og SAMF. Derfor interesserer vores ledelse sig i øjeblikket for det næste skridt i udviklingen af forskningssupportområdet.
Som leder af Forskningsstøtte har du følgende hovedfunktioner:
- Drifts-, personale- og faglig ledelse af enheden, inkl. prioritering af indsatsen i samarbejde med medarbejderne og institutlederne
- Udvikling af enhedens ydelser, så forskere og ledelse oplever effektiv og kompetent rådgivning
- Ledelsesrådgivning på SAMF vedr. ekstern forskningsfinansiering i tæt samspil med prodekanen på området, som afdelingen understøtter
- Repræsentation af SAMF i tværgående samarbejde på SDU, inkl. SDU Research and Innovation Organisation
- Deltagelse i – og evt. ledelse af – udviklingsprojekter på forsknings- og fundingområdet
- Samspil med relevante aktører i fondsverdenen og eksterne partnere
Foruden dit team kommer du til at arbejde tæt sammen med Fakultetsdirektøren, institutlederne og være en vigtig sparringspartner for prodekanen på området. Du vil indgå i ledergrupper med de andre ledere i Fakultetsadministrationen og de øvrige forskningsstøtteenheder på SDU.
Indadtil kommer du til at fortsætte opbygningen af et team af akademisk og videnskabeligt uddannede kolleger, deres faglige udvikling og den fælles professionalisering. Du skal videreføre en tillidsbaseret ledelsesstil, som understøtter medarbejdernes selvstændige opgavevaretagelse og lyst til ansvar for afdelingens liv. Desuden skal du håndtere koordineret og transparent prioritering af porteføljen - naturligvis i tæt dialog med institutterne.
Udadtil vil du skulle arbejde med de fælles behov for forbedring af fundingområdet og støtte SAMF i at implementere SDUs forskningsstrategi, SAMFs ambitioner i strategien ”Beyond the Obvious” og fakultetsadministrationsstrategien. Du skal arbejde med de fælles behov for forbedring af afdelingen. Det kræver, at du i starten lægger mange kræfter i opbygning af vedvarende relationer til institutter, faglige miljøer, Fakultetsledelsen og RIO.
Vi ser gerne, at du:
- Udmærker dig ved gode kommunikations- og samarbejdsevner og løsningssind
- Kan lede tillidsbaseret og trives med ledelse af specialister
- Kan opbygge konstruktive relationer med kolleger og samarbejdspartnere
- Har indgående indsigt i ekstern finansiering af forskning og behovet for understøttelse
- Har et indgående kendskab til universitetsverdenen, gerne det samfundsvidenskabelige område
- Har en relevant lang videregående uddannelse
- Er god til at kommunikere i skrift og tale på både dansk og engelsk
Læs mere:
Fakultetet: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/fakulteterne/samfundsvidenskab
Mission og Vision: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/fakulteterne/samfundsvidenskab/mission-og-strategi
SDU’s strategi: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/sdus-profil/strategi2030
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes som chefkonsulent med personaleledelse i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du har mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af erfaring og kompetencer. Der er tale om en fast stilling på fuld tid.
Tjenestested er SDU Campus Odense og/eller andet SDU Campus efter aftale og med mulighed for fleksibel planlægning af dage efter aftale med virtuel tilstedeværelse.
Tiltrædelse: 1. marts 2025 eller efter aftale.
Ansættelsesproces
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fakultetsdirektør Torben Durck Johansen på tlf. 60113043 eller tdjohansen@sam.sdu.dk.
Ansøgningen skal være os i hænde senest torsdag d. 2. januar 2025 kl. 23:59:59.
Samtaler forventes afviklet mandag d. 13. januar og tirsdag den 21. januar 2025.
Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV (start- og slutdatoer for ansættelsesforhold skal være angivet i dag-måned-år) og eksamensbevis. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.
Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF format.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Syddansk Universitet, Campusvej, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158591