BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi er på jagt efter en kollega, der har lyst til – og meget gerne erfaring med at drive arbejdet med databeskyttelse og GDPR i Ældre- og Handicapforvaltningen.
Om opgaverne
Du skal være barselsvikar i en stilling som juridisk konsulent i Ældre- og Handicapforvaltningen. Dine hovedopgaver vil kredse om beskyttelse af databeskyttelse/GDPR i bred forstand. Du vil bl.a.
- Være ansvarlig for implementering af nye tiltag på området
- Indgå i forskellige projekter, hvor behandling af personoplysninger spiller en rolle (f.eks. på IT-området)
- Udbrede og føre kontrol med forvaltningens kendskab til GDPR
- Indgå i arbejdet med risikovurderinger af IT-systemer
- Besvare indsigtsanmodninger fra borgere
- Indgå i relevante mødefora og tæt samarbejde med kollegaer i både egen forvaltning og øvrige forvaltninger
- Understøtte fortsat implementering af god databeskyttelse i forvaltningen via optimering af procedurer, nye arbejdsgange, undervisningsmateriale mv.
Om dig
Du er uddannet cand.jur. Det er en klar fordel, hvis du har kendskab til og interesse for databeskyttelse/GDPR. Derudover er det en fordel, hvis du har kendskab til retssikkerhedsloven, forvaltningsloven og sundhedsloven. I forvaltningen beskæftiger vi os med en bred palet af juridiske områder, og hvis du har erfaring inden for ældre-, sundheds- eller socialområdet vil du også kunne bringe disse erfaringer i spil.
Du er positiv, god til at samarbejde og besidder en høj etik, og så trives du med opgaver af vekslende karakter – både de små hurtige opgaver, og de større projekter, som kan køre over længere tid. Du er systematisk og analytisk, og du kan indsamle og formidle relevante informationer mellem forskellige parter og aktører. Du besidder en skarp koordineringsevne og du kan formidle kompleks lovgivning så alle kan forstå det – både i skrift og tale. Og så må du meget gerne have du lyst til at lære nyt og blive udfordret i et godt kollegialt fællesskab.
Du har lyst til at fortolke og formidle juridisk viden på tværs af organisatoriske niveauer. Du kan arbejde selvstændigt og holde dig selv til ilden - ligesom du kan indgå i teamsamarbejde. Du er tryg i at håndtere situationer, der kræver handling og ansvar, og du udviser en sikker dømmekraft og sans for detaljen.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Hos os får du fleksibilitet og frihed under ansvar. Vi understøtter fleksible arbejdsvilkår og rammer for arbejdstilrettelæggelse under hensyn til opgaverne. Du bliver en del af et ambitiøst kollegafællesskab, hvor vi sammen får ting til at ske. Vi tror på, at de bedste resultater opnås ved gensidig tillid og samarbejde på tværs.
Vi har fokus på den faglige og personlige udvikling og ønsker at dyrke et miljø, hvor vi som kolleger står klar med en hjælpende hånd, når der er brug for det. Vi lægger vægt på løbende udvikling af vores fælles og individuelle kompetencer. Videndeling er vigtig for os, både den formelle og den mere uformelle snak over skrivebordet eller ved kaffemaskinen i løbet af dagen. Vi bestræber os på at tage godt imod nye kollegaer, og lægger vægt på god intro og sparring fra første dag.
Om os
Du vil indgå som en del af vores juristgruppe, der består af 3 jurister og en studentermedhjælper. Du får derfor to gode kollegaer med solid erfaring. Du får 10 gode kollegaer i teamet ‘Politik, strategi og jura’. Vi har mange forskellige faglige baggrunde – sundhedsfaglige, pædagog, humanist, jurist, statskundskaber m.fl. – og en meget bred opgaveportefølje.
Kernen i nogle af vores opgaver er udviklings- og projektarbejde. Derudover vil du komme til at have et tæt samarbejde og god sparring med vores Digitalisering- og Velfærdsteknologiafdeling, med Odense Kommunes DPO-funktion, IT-sikkerhedsafdeling og GDPR-jurister i de øvrige forvaltninger..
Vi er en del af staben Politik, Strategi og Udvikling - i daglig tale PSU. I PSU er vi bindeled mellem de politiske og strategiske beslutninger og den praktiske implementering i driftsorganisationen. Vores fælles fokus er værdiskabelse for borgere og medarbejdere. PSU består af en række tværfaglige teams med hvert sit fokus – nogle er eksperter på IT og digitalisering, nogle på kommunikation og andre igen på sundhedsfaglig viden - blot for at nævne nogle.
Vi er afhængige af at dele viden, samarbejde og sparre med hinanden på tværs af PSU, for at vi kan levere de bedste løsninger til borgerne og vores 3500 kollegaer på de borgernære arbejdspladser.
Vi håber, at du har lyst til at blive kollega med os, og vi glæder os til at læse din ansøgning.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er et barselsvikariat med tiltrædelse hurtigst muligt og senest pr. 1. august 2024. Vi er fleksible i forbindelse med en opstart. Det kan f.eks. være på nedsat tid i en opstartsperiode, ligesom der kan være opstart midt i juni, hvis du f.eks. er i gang med de sidste eksaminer. Stillingen er som udgangspunkt 37 timer ugentligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte juridisk konsulent Malene Skovlund Nielsen på 23 80 56 59 eller mskni@odense.dk.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 5. juni 2024. Vi afholder samtaler hurtigst muligt efter ansøgningsfristen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051384