Assisterende rehabiliteringsleder til Hjemmevejledning & Støttecentre

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som leder i et nyt lederteam, i en ny organisation med fokus på høj faglighed, fleksibilitet og trivsel? Er du drevet af nysgerrighed og lysten til nyskabelse?
Så kan det meget vel være dig, vi gerne vil have med på holdet.


Om jobbet
En ny organisation er under opbygning af eksisterende tilbud. Du bliver således en del af et nyt lederteam, som, i fællesskab med medarbejderne, skal skabe rammerne for borgernes trivsel og udvikling.

Du kommer til at lede i en pædagogisk hverdag med fokus på det gode liv og i et støttende samspil med borgere og medarbejdere. Vi samarbejder tæt med Myndighed vedrørende borgerens støttebehov og udvikling.

Her bidrager du til den videre udvikling i -og på tværs af alle vores tilbud. Du deltager i faglig sparring og afholdelse af fastlagte møder med borgerne, pårørende, medarbejderne og i ledelsesteamet. Du skal også arbejde med koordineringsopgaver f.eks. tilrettelæggelse af arbejdsplanlægning, udvikling af Nexus, VUM og lignende.

Som assisterende rehabiliteringsleder bliver du en del af et ledelsesteam omkring tilbuddene Emilieparken, Herluf Trolle/Niels Bohr Parken, Poppelhaven, Klostervej, Præstegårdshaven, Ungefællesskabet Rømersvej, Nabofællesskabet, Team 5 og Hjemmevejlederteamet.

Om os
Vi er en ny organisation, bestående af 6 velkørende støttecentre (100 borgere og 35 medarbejdere) samt 2 bydækkende §85 tilbud (260 borgere og 25 medarbejdere). Vi er her, fordi en masse herlige borgere har brug for støtte til at få hverdagen til at hænge sammen. Vi tager udgangspunkt i deres ressourcer og udfordringer. Vi støtter dem i at finde deres egen vej og plads i livet. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang og altid tæt sammen med borgeren.

Om dig
Vi søger en assisterende rehabiliteringsleder, som har stor lyst til at være med til at bygge op, vedligeholde og udvikle nyt. Du må gerne være drevet af nysgerrighed og lyst til at finde og skabe vejen sammen med borgerne, medarbejderne, pårørende og dine lederkollegaer.
Vi søger ikke en, der kan alt - men en, der aktivt kan bidrage til, at vi kan løfte opgaverne sammen.

Du må meget gerne kunne genkende dig selv i flere af nedenstående udsagn:

  • har en pædagogfaglig uddannelse eller erfaring.
  • sætter fagligheden højt og vil stå i spidsen for at understøtte og videreudvikle vores faglige tilgange til det pædagogiske arbejde.
  • har interesse for de nære dagligdagsopgaver og samtidig tydeligt kan kommunikere overordnede visioner og mål for det pædagogiske arbejde.
  • har erfaring og/eller interesse med arbejdsplanlægning og IT-systemer.
  • er nærværende og synlig i dagligdagen.
  • er stabil og handlekraftig i forhold til de udfordringer og den omskiftelighed, der kan præge området både for borgere, medarbejdere og pårørende.
  • kan understøtte faglig sparring og løbende kompetenceudvikling.
  • har lyst til at være med til at skabe trygge og udviklende rammer for borgere og medarbejdere.
  • er en teamplayer, der brænder for at stå i spidsen for et sundt og udviklende arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne og lederkollegaer.

Vi tilbyder
  • En spændende lederstilling i en ny organisation, hvor du kan være med til at opbygge rammerne.
  • En arbejdsplads hvor udviklings- og forandringsprocesser er en del af hverdagen, og hvor du har indflydelse på udvikling af kulturen i organisationen.
  • Inspirerende og engagerede medarbejdere, der arbejder selvstændigt i mindre teams.
  • Et ledelsesteam bestående af rehabiliteringsleder og 2 assisterende ledere, der arbejder værdibaseret, og hvor fagligheden og trivsel er i højsæde.
  • Et lederteam hvor vi har fokus på kvalitet, høj grad af professionalisme og et tæt samarbejde om opgaveløsningen på alle niveauer.
  • Et fælles lederskab hvor åbenhed og forskellighed anses som en styrke.
  • Et udviklende lederskab hvor vi er nysgerrige, nytænkende og med fokus på trivsel i hele organisationen.
  • Et afvekslende og udfordrende lederjob, hvor personaleledelse, faglighed og den daglige drift er i fokus.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingerne er på gennemsnitlig 37 timer om ugen uden højeste tjenestetid med tiltrædelse pr. 1. oktober 2023.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Kaj Johansen på 4022 8755 bedst mellem kl. 8.30 og 9.30. (Ferie i uge 29 & 30)
Du kan læse mere om Odense Kommunes ledergrundlag "Ledelse i udvikling" her.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er tirsdag den 15. august 2023. Vi forventer at afholde 1. samtalerunde torsdag den 24. august og 2. samtalerunde mandag den 28. august 2023.
Kandidater, der inviteres til 2. samtale, vil blive bedt om at bearbejde en case, som bliver udgangspunktet for samtalen og eventuelt lave en personprofil.
Der vil være et borgerpanel, som deltager i samtalerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Grønløkkevej 34, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=e90683cb-16e3-4e5e-9acf-48c883ccd13d

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874599

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet