Assisterende leder til Åsumgruppen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til en spændende ledelsesmæssig udfordring i en udkørende, tværfaglig gruppe?
Har du lyst til at lede og motivere medarbejdere, der hver dag yder en uvurderlig indsats sammen med borgerne?
Har du en sundhedsfaglig baggrund som ergo-, fysioterapeut, sygeplejerske eller social-og sundhedsassistent og gerne erfaring med et af vores specialiserede områder? 
Så er du måske vores nye assisterende rehabiliteringsleder...

Om jobbet
Du bliver en del af et ledelsesteam, hvor der vil være et fokus på en synlig og tilgængelig ledelse, så vi igennem en anerkendende dialog kan være med til at kommunikere og formidle mål, rammer og opgaver til medarbejderne.
Der er brug for en tydelighed, systematik og struktur på ledelsen, så der bliver skabt et stabilt fundament at bygge videre på.

Det kræver et stort arbejde at få grunddriften til at fungere. Du er engageret og finder masser af energi og motivation i netop den proces som leder.

Det bliver din opgave at arbejde med den daglige grunddrift og konkret får du ansvaret for at:

  • indgå i et synligt og aktivt samspil med medarbejdere, borgere, pårørende og øvrige samarbejdspartnere  
  • Koordinere daglige driftsopgaver med skarpt øje for optimal udnyttelse af tilgængelige ressourcer 
  • Arbejde med og facilitere implementeringen af nye arbejdsgange på alle områder
  • Understøtte medarbejdernes trivsel og udvikling i et tæt samarbejde i lederteamet og AMR, TR og i LU
  • Samarbejde og sparring med rehabiliteringslederen og de øvrige relevante fagpersoner om den samlede løsning af områdets opgaver og udfordringer
  • Indgå i ledelsesmæssig bagvagt efter fast rul weekend/helligdage.
Vi er et område under forandring, og der er derfor fokus på implementering af nye arbejdsgange på flere områder. Det vil være et væsentligt fokuspunkt for dig, og du forventes at arbejde tæt på medarbejderne med nedenstående punkter:
  • Personaleledelse - Sikring af sikker grunddrift, grundplaner, kørelister, dokumentationssystemer mv.
  • Tværfaglig ledelse – understøttelse og facilitering af den faglige udvikling og kvalitet i hverdagens opgaveløsning. Facilitering af faglig sparring i de strukturerede møder og generelt i gruppen.
  • Møde- og procesfacilitering - morgenmøder, tværfaglige møder, forandrings- og udviklingsprocesser.
  • MUS- og GRUS-samtaler, samarbejde om struktur og organisering af hverdagens faglige udvikling og kompetenceudvikling
  • Samarbejde om Trivsel 365 og det daglige arbejdsmiljø med medarbejdere med sparring og understøttelse fra HR konsulenter fra Forvaltningen.
  • Understøtte samarbejdet med myndighed, pårørende og øvrige aktører i borgernes liv
Om dig        
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som sygeplejerske, SSA, ergo- eller fysioterapeut, gerne erfaring med ledelsesopgaver/distribuerede ledelsesopgaver og brænder for at arbejde med den daglige drift.
Du har en lederuddannelse eller er villig til at tage en.

Det er en fordel hvis du har:
  • Kendskab og erfaring fra udkørende grupper (hjemmeplejen)
  • Kendskab og erfaring med målgrupperne på det specialiserede område og de faglige indsatser hos borgerne
  • Ledelseserfaring i form af formel ledelse eller uddelegerede ledelsesopgaver eller ansvarsområder – faglige, personalemæssige.
  • Erfaring fra kommunale arbejdsområder
Personlige kompetencer
  • Du er samarbejdsorienteret og værdsætter den sparring og åbenhed, der er i et tæt ledelsesteam
  • Du er relationsskabende og formår gennem dine gode samarbejdsevne at løse opgaverne på mange niveauer i organisationen på en konstruktiv og diplomatisk måde. Uanset om det er medarbejdere, pårørende, interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Du formår på en tydelig, præcis og anerkendende facon at kommunikere med borgere, medarbejdere og kolleger
  • Du opnår følgeskab hos medarbejderne, fordi du skaber resultater gennem dine medarbejdere og deres høje faglighed
  • Du har overblik og arbejder struktureret med dine arbejdsopgaver

Om os
Åsumgruppen er organiseret i Ældre-og Handicapforvaltningen, i Forløb Erhvervet Hjerneskade. Der er et borgergrundlag på ca. 250 borgere i gruppen.
Borgerne, vi samarbejder med, er udfordret af: En medfødt hjerneskade, en erhvervet hjerneskade, en sindslidelse eller sociale problemstillinger.

Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor vi i understøtter borgeren i at leve et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt. Det betyder, at det er borgerens aktuelle livssituation, der sætter retningen for vores arbejde og vi vil gerne have et godt og inddragende samarbejde med både borgeren og dennes netværk.

Medarbejdergruppen består af ca. 45 ansatte og er tværfagligt sammensat og består primært af sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter/hjælpere og ergo- og fysioterapeuter.

Vi er en medarbejdergruppe med både nye og gamle samarbejdsrelationer, hvor der er en kultur af hjælpsomhed, gode relationer og stor vilje til faglig udvikling. Vi har lyst til læring, udvikling og rum for gode ideer.

Vi tilbyder
  • Ansvarlige, dygtige og engagerede medarbejdere, der gerne tager ansvar for kerneopgaven
  • En hverdag, der byder på mange forskellige ledelsesopgaver
  • Et samarbejde, der er båret af en anerkendende tilgang
  • Ledelsesmæssig opbakning, sparring og udvikling i lederteamet og på tværs i forløbet                                        
  • En organisation præget af dialog og forandring          
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • Samarbejde med det specialiserede område omkring borgerforløbet på tværs af forløbet og det specialiserede område.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse 1. maj 2024.

Vil du vide mere?
Er du nysgerrig på stillingen og vil vide mere, er du velkommen til at kontakte konstitueret rehabiliteringsleder Charlotte Luth på 30910411 eller Forløbschef, Line Vandborg Thaysen på 2320 4249 (efter 22/2).
Her kan du kan læse mere om Åsumgruppen
Her finder du Odense Kommunes ledelsesgrundlag

Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den 10. marts.
Vi afholder 1. samtaler 18/3 og 2. samtale torsdag den 21/3 2024.
Kandidater, som inviteres til 2. samtalerunde, vil blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse og modtage tilbagemelding inden 2. samtalen samt arbejde med en case.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Risingsvej 110, 5240 Odense NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991268

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet