Virksomhedskonsulent til brancheteamet Service og detail i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med opsøgende virksomhedskontakt og bygge bro mellem de ledige borgere og virksomheder inden for service og detailbranchen - samtidig med at din arbejdsdag i høj grad styres af de politiske dagsordner? Så er du måske vores kommende kollega.

Du vil blive en del af afdelingen Virksomhed og Arbejdskraft, der varetager forskelligartede beskæftigelsesrettede indsatser, der samlet styrker målet om at reducere ledigheden i Odense.

Vi har fortsat fokus på at styrke vores strategi for samarbejde med virksomhederne samt målrettede indsatser for at hjælpe ledige borgere i arbejde, og derfor søger vi en virksomhedskonsulent, som skal indgå i et målrettet og resultatorienteret team.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. maj 2024.

Om os
Virksomhed & Arbejdskraft er en del af Beskæftigelses- og Socialforvaltningen. Ca. 45 virksomhedskonsulenter er organiseret i teams med forskelligt fokus. Den primære opgave er at sikre et tæt samarbejde med erhvervslivet i Odense i forhold til rekruttering, opkvalificering og fastholdelse.

Kerneopgaven for vores arbejde er at bidrage til, at alle skal i Job eller Uddannelse. Vores tre væsentligste kerneaktiviteter ind i kerneopgaven er vidensdeling, porteføljearbejde og arbejdet med praktiketablering. Vi arbejder inden for rammerne af Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats (LAB)

Om jobbet
Som virksomhedskonsulent er du i løbende, tæt dialog med virksomhederne og din kontaktflade til dem vil bl.a. være styret af en portefølje, hvor du har ansvaret for kontakten med ca. 150 virksomheder.

Du vil sammen med dine teamkolleger have ansvaret for den virksomhedsrettede del af Odense kommunes brancheteam Service og detail og sammen med dit team og kolleger sikre, at virksomhedernes interesse og viden omkring jobcentrets tilbud og muligheder er bedst muligt understøttet.

Dine nøgleopgaver bliver:

  • Opsøgende virksomhedskontakt, herunder afdække og understøtte virksomhedernes rekrutteringsbehov
  • Oparbejde en detailviden om de virksomheder der er i din portefølje, så du kan blive en professionel samarbejdspartner for virksomhederne
  • Dele den viden du har og får omkring virksomhederne i din portefølje på et skriftligt og mundtligt højt niveau
  • Drifte og udvikle pædagogvikar-ordningen
  • Planlægning, afvikling og gennemførelse af beskæftigelsesfremmende indsatser på service og detail-området
  • Rekruttering til ordinær og støttet beskæftigelse samt varetagelse af de administrative opgaver i forbindelse hermed
  • Løbende deltagelse i forskellige drift- og projektopgaver
  • Varetagelse af praktiketableringsopgaven, hvor jobparate borgere skal have en hjælpende hånd i forbindelse med virksomhedsrettede indsatser
Om dig
Du brænder for beskæftigelsesområdet, og du er dygtig til at skabe og vedligeholde relationer til samarbejdspartnere internt og eksternt.

Du trives med at være en del af en politisk styret organisation og at have mange bolde i luften på én gang. Du bringer gerne dig selv og dine kompetencer i spil, og du kan se værdien af at samarbejde på tværs af fagligheder i vores organisation.

Derudover er det afgørende, at du kan arbejde selvstændigt og tilrettelægge din arbejdsdag samtidig med, at du indgår som en del af et team.

Vi ønsker, at du som vores nye kollega:
  • Forstår konsulentrollen, herunder mødebooking, rekruttering, relations dannelse m.m., du kan begå dig med relationer på flere niveauer
  • Har erfaring i arbejdet med portefølje og drift af opgaver som f.eks. pædagogvagten
  • Har stærke IT- og administrative kompetencer, herunder datadisciplin
  • Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner også gerne på engelsk
  • Kan forstå og oversætte viden om virksomhederne til arbejdet med beskæftigelsesindsatsen
  • Er god til koordinering og strukturering af egne og teamets opgaver
  • Kan indgå i et målrettet team, som er resultatorienteret samt ikke mindst, at du kan bidrage til den gode stemning og trivsel
  • Kan møde borgeren med respekt og have fokus på dennes vej til en jobåbning
Du skal være indstillet på at bruge en del af din arbejdstid på opsøgende kontakt til virksomheder og derfor er det en forudsætning, at du har kørekort.

Vi tilbyder
Et engageret, tværfagligt miljø, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og til stadighed udvikler vores metoder og kompetencer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlings berettigede organisation. Aflønning for virksomhedskonsulenter vil tage udgangspunkt i grundløn 32 i HK-overenskomst eller i grundløn 32 i DS-overenskomst.

Vil du vide mere?
Du kan kontakte afdelingsleder Poul Bjerre-Jacobsen på 51 46 45 51 for yderligere information om stillingen.

Du kan læse mere om Odense Kommune som arbejdssted og om forvaltningen på Odense Kommunes hjemmeside.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 24. april 2024. Samtaler forventes afholdt mandag den 29. april 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Tolderlundsvej 2, 3., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027439

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet