BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for ledelse af drift, forandring og udvikling? Kan du skabe gennemsigtighed, struktur og overblik i opgaver - som basis for den daglige koordinering og opgaveprioritering? Og er samarbejde og tilgængelighed en helt naturlig del af din tilgang? Så har vi en ledig stilling som funktionsleder for Mobil i Odense.
Gennem de seneste 10 år har Odense gennemgået en gennemgribende og meget synlig udvikling og Byrådets høje ambitioner for byens udvikling rækker langt ud i fremtiden. Bæredygtige løsninger på alle områder kommer til at fylde i fremtiden – og det kræver en fokuseret, velforberedt og responsiv organisation.
Den øgede kompleksitet og stigende krav til organisationen kalder på forandringer. Vi har gennem de seneste måneder gennemført en omfattende organisations- og kulturanalyse. Vi har kigget indad, analyseret samarbejdsflader, opgaver og strukturer, og vi har bedt om vores samarbejdspartneres indtryk af det samme. Det har været en øjenåbnende og givende proces, hvor vi har fået blik for, hvor vi kan blive bedre, hvor vi skal udvikle os og hvor vores kultur har brug for et skub i en anden retning.
På baggrund af analysen har vi nu defineret, hvor vi gerne vil bevæge os hen og hvilken organisatorisk struktur, der bedst kan hjælpe os i denne udvikling. Blandt andet arbejder vi med mission, vision og værdier, som skal munde ud i en ny grundfortælling for hele By- og Kulturforvaltningen. Herudover arbejder vi med forbedring af det tværgående arbejde, med at styrke den sociale sammenhængskraft og med at definere tydelige roller, ledelsesrum og ansvarsfordeling på de forskellige ledelsesniveauer i forvaltningen. Det er en spændende, langstrakt og grundig proces, der kræver involvering fra alle dele af forvaltningen. Det er nødvendigt, for at vi kan komme frem til et godt og solidt resultat.
Stillingen som funktionsleder
Vi søger en dygtig leder til Mobil i Odenses 9 medarbejdere. Som funktionsleder er du tæt på medarbejderne i hverdagen og har ansvar for, at der er trivsel i medarbejdergruppen og at sagsbehandlingen er både fagligt stærkt og effektiv. Som leder får du ansvar for et budget på over 60 mio. kr.
Dine arbejdsopgaver vil være:
- Daglig ledelse og faglig sparring med, og udvikling af medarbejderne
- Løbende opfølgning på sagsbehandlingstider og tilrettelæggelse af indsatserne
- Opfølgning på økonomi
- Dialog og opfølgning med samarbejdspartnere og leverandører
- Deltagelse i udviklingsprojekter, herunder kommende udbud
- Hjælp med sagsbehandling i spidsbelastningsperioder.
Om Mobil i Odense
Mobil i Odense tager sig af bevilling, koordinering og drift af den befordring som kommunen er forpligtet til at tilbyde borgerne inden for det almene og specialiserede område, (herunder kørsel til skoler, genoptræning, individuel handicapkørsel, kørsel til privatpraktiserende læger, dagtilbud på handicap- og ældreområdet.)
Mobil i Odense består af tre teams, med hver deres speciale. To teams står for sagsbehandling og visitering af kørsel til borgere henholdsvis under og over 18 år. Det tredje team står for den daglige drift af allerede visiteret kørsel. Vi betjener årligt ca. 10.000 borgere med særlige behov for befordringsløsninger, herunder kørsel til specialskoler, beskyttet beskæftigelse, dagcenter, genoptræning, kørsel til læge og individuel handicapkørsel. Vi er både en drifts- og myndighedsafdeling og er et kontor med stor kontaktflade og mange henvendelser fra samarbejdspartnere, borgere og pårørende.
Du vil få 9 fantastiske og engagerede medarbejder samt en kontorelev. Vi har forskellige faglige baggrunde, men står sammen i fællesskab og løser opgaverne med hinanden som aktive sparringspartnere. Vores arbejdsdag er præget af stor professionalisme, vidensdeling og masser af humor.
Om 2 til 5 år skal du have bidraget til, at funktionen er kendetegnet ved at
- der er gennemsigtighed i sagsbehandlingstider, status på sagerne og ansøgningerne, der bruges i den daglige koordinering og opgaveprioritering
- arbejdsgange er digitaliseret og der arbejdes efter klare procedure-standarder
- der er gode samarbejdsrelationer med partnerne i de øvrige forvaltninger
- kulrturen i afdelingen afspejler et ”vi” og ikke et ”jeg” i opgaveløsningen
- der er god sammenhæng mellem kompetencer og opgaver
- afdelingen spiller ind i den fælles kultur.
Ledelse
I By- og Kulturforvaltningen lægger vi stor vægt på ledelsesudvikling og har i øjeblikket fokus på at definere og udvikle lederrollen på alle ledelsesniveauer. Vores udgangspunkt er Odense Kommunes ledelsesgrundlag: "God ledelse … gør forskel" som konkretiserer, hvordan vi i Odense Kommune forstår god ledelse. Som leder skal du skabe effekt sammen med borgere, virksomheder og brugere, og du skal sikre de bedst mulige rammer for, at medarbejderne kan løse kerneopgaven og trives på arbejdspladsen. For at opnå det, lægger ledelsesgrundlaget op til jævnlige refleksioner over spørgsmålene: Hvem vil jeg gøre en forskel for? Hvilken forskel vil jeg gøre? Og hvordan vil jeg gøre forskel?
Som en del af ledergruppen i Økonomi, Ejendom & Digitalisering bliver du en del af dette arbejde, men i udgangspunktet skal du kunne se dig ind i en ledelsestilgang, hvor du:
- har et tværgående syn på opgaver, opgavefællesskaber og samarbejde internt og eksternt
- skaber netværker med relevante interessenter, både eksterne og interne samarbejdspartnere
- kan oversætte fra politik til drift og omvendt
- sætter retning og rammer – og følger op på processer, opgaver og mål
- stiller krav til kvaliteten i opgaveløsningen så kontorets faglighed hele tiden udvikles
- sikrer en kultur, hvor der er psykologisk tryghed og løbende kompetenceudvikling i det daglige arbejde
- arbejder i helheder i den ledergruppe, du bliver en del af
- kan agere i krydspres og skabe mening.
Vi forventer, at du
- har en relevant uddannelse
- arbejder selvstændigt og struktureret
- kan bruge data og måltal i prioritering og tilrettelæggelse af opgaverne
- kan skabe praksislæring i en kompleks kontekst
- har ledelseserfaring – og meget gerne i forandringer
- evner at uddelegere opgaver og følge op
- kan udvikle en driftsorganisation, mens der er sikker drift.
Herudover håber vi, at du
- får energi af at arbejde med drift og i spændingsfeltet drift og udvikling
- er optaget af at se og forstå dine medarbejderes handlinger og reaktioner
- er lydhør overfor solide, rationelle og gennemtænkte argumenter
- er bevidst om både dit eget og medarbejdernes vidensniveau i opgaver og samarbejder – og altid have øje på, at der kan være blinde vinkler
- tør træffe beslutninger i komplekse situationer med bevidsthed om blinde vinkler
- altid ser ”vores” og ikke ”mit” i opgaveløsningen
- er tilgængelig i både handling og adfærd
- er tillidsvækkende, ordentlig og professionel i mødet med borgerne og samarbejdspartnere, både mundtligt og skriftligt
- kan bidrage til en god uformel stemning og et godt grin.
Vi tilbyder
- En betydningsfuld og spændende hverdag med godt kollegaskab og udfordrende arbejdsopgaver
- Du bliver en del af en engageret ledergruppe og med gode muligheder for udvikling af personlige og faglige kompetencer.
- Som funktionsleder bliver du en del af vores funktionsleder-netværk, som mødes 4 gange årligt.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte Kontorchef Michaël Desveaux på 4131 7152.
Det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 12. november. Vi holder 1. samtalerunde den 16. november og 2. samtalerunde den 23. november. Kandidater, som inviteres til 2. samtale, vil blive bedt om at udfylde og modtage tilbagemelding på en personprofil i perioden mellem de to samtaler.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927136