Administrativ medarbejder til Sanktionsteamet i Job og Karriere 3

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne være med til at styrke indsatsen for at nedbringe ledigheden i Odense?
Arbejder du med stor systematik og omhyggelighed og sætter pris på en god dialog? Trives du i administrative opgaver og har gode IT-kompetencer? Så skal du søge denne faste stilling, som administrativ medarbejder i Sanktionsteamet i Job og Karriere 3.


Om os
Ambitionsniveauet er højt i Odense Kommunes og Beskæftigelses- & Socialforvaltningens beskæftigelsespolitik. Ledigheden skal nedbringes ved at hjælpe borgere videre i selvforsørgelse. Dette bl.a. via jobrettede samtaler, virksomhedsrettede tilbud og sanktionsarbejde jf. gældende lovgivning. Stillingen er placeret i Job & Karriere 3. En afdeling bestående af hhv. jobrådgivere samt administrative medarbejdere med funktioner der primært knytter sig til arbejdet med jobparate kontanthjælpsmodtagere, overgangsydelsesmodtagere og selvforsørgelses- og hjemrejseydelsesmodtager. Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor formåls- og målstyring er bærende elementer ift. at sætte retning.   

Om jobbet
Din base vil være i Sanktionsteamet, der har ansvar for at udføre sanktioner jf. gældende lovgivning. Teamet består af 2 medarbejdere og vi udvider med en ekstra medarbejder grundet Odense Kommunens kommende Job og Integrationshus. Formålet med Sanktionsteamet er at understøtte kommunens beskæftigelsesindsats og myndighedsarbejdet og herved fremme vejen til job og uddannelse for Odense Kommunes ledige borgere. Vi arbejder konstant med at blive bedre til at udføre vores kerneopgave og folde fokus på at sikre en ensartet, kontinuerlig målrettet indsats på tværs af forskellige borgere. Sanktionsteamet er kendetegnet, ved et godt teams arbejde med høj faglighed, høj produktivitet og god trivsel.
 
Som administrativ medarbejder består dine opgaver bl.a. i at

  • Gennemgå lister, følge op på fravær fra diverse tilbud og foretage partshøringer af borgere ifm. sanktioner samt træffe afgørelser om sanktioner
  • Modtage og registrere partshøringssvar fra borgere, skriftligt såvel som telefonisk
  • Journalisering i diverse systemer
  • Hjælpe til med praktiske opgaver i det administrative sanktionsteam
  • Hjælpe til og give en hånd med, hvor der er behov i Job 1
  • Understøtte og bidrage til samarbejdet med myndighedsområdet for bl.a. Jobparate Kontanthjælpsmodtagere, Job & Integration 1 og Job & Integration 2
  • Behandling af klager
  • En opsøgende kontakt til aktivitetsparate borger evt. med hjemmebesøg
Vi forventer, at du fagligt ;
  • Er uddannet inden for kontor eller har en baggrund som administrativ medarbejder eller andet relevant erfaring fra fagområdet
  • Er anerkendende og imødekommende i dialogen med borgeren, men formår samtidig at stå fast og kan se meningen med sanktionsarbejdet.
  • Har erfaring inden for beskæftigelsesområdet og har interessen herfor
  • Arbejder systematisk, effektivt og løsningsorienteret med mange forskellige opgaver, hvor præcision og lovmedholdelighed er vigtige faktorer
  • Har solidt kendskab til LAB og LAS-loven
  • Gode IT-kompetencer og kan navigere sikkert i flere IT-systemer på samme tid (vi arbejder i systemer såsom Fasit, KY, SBSYS, Schultz Connect og Arbejdsmarkedsportalen)
Personligt må du gerne være;
  • Teamplayer med gode samarbejdsevner og sociale kompetencer
  • Mod på mangeartede opgaver og somme tider frustrerede borger
  • God til konfliktløsning
  • Har lyst til en hektisk hverdag med mange spændende udfordringer
  • Er positiv, serviceminded, løsningsorienteret og kan lide at skabe resultater
  • Trives i et tæt og forpligtende samarbejde med kollegaer
  • Kan arbejde selvstændigt, systematisk, struktureret og skabe overblik
  • Fortrolig med myndighedsrollen  
Vi tilbyder den rette kandidat                                                               
  • Et kollegialt miljø med en engageret og tværfaglig medarbejderstab, hvor sparring og feedback er en vigtig del af hverdagen
  • Et arbejdsfællesskab, hvor vi har fokus på de aktiviteter og metoder, der giver effekt for borgerne
  • Et arbejdsmiljø, som udfordrer vanetænkning og som kræver faglighed,  fleksibilitet og åbenhed over for nytænkning i løsningen af opgaver
  • Et afsnit, hvor der arbejdes faktuelt, systematisk og målorienteret ift. at blive bedre og dygtigere
  • Nærledelse i form af 1:1 samtaler og løbende supervision
Herud over tilbyder vi en organisation i bevægelse, spændende arbejdsopgaver samt dygtige kollegaer både i det nære og på tværs af hele Beskæftigelses- og socialforvaltningen. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø hvor arbejdsglæden og det gode humør kan mærkes. Arbejdspladsen er beliggende centralt i Odense C, kun få minutters gang fra banegården.

Løn & ansættelsesvilkår
Løn-og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Ijlal Ôrs for uddybende information på  61 61 15 68. 

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 12. marts 2024.Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 19. marts 2024. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt og på fuld tid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Tolderlundsvej 2, 3., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6002974

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet